reconstructie dmv rugspier methode

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

engeltje2202

reconstructie dmv rugspier methode

Bericht door engeltje2202 » do 27 mar 2014, 07:46

Hoi allemaal
binnenkort onderga ik een reconstructie dmv de rugspier methode. Ik ben op zoek naar informatie van dames die deze ingreep ook hebben ondergaan. De plastisch chirurg die de ingreep gaat doen heeft mij de medische kant perfect uitgelegd maar ik wil heel graag weten hoe jij dit als patiënt ondervonden hebt. Alvast heel erg bedankt

Raviola

Re: reconstructie dmv rugspier methode

Bericht door Raviola » do 27 mar 2014, 08:17

Hallo,

Ik heb deze operatie ondergaan en als je deze site even naloopt kom je vanzelf het onderwerp tegen.
Mocht je specifieke vragen hebben wil ik ze graag beantwoorden.

Raviola.

Dees
Beheerder

Re: reconstructie dmv rugspier methode

Bericht door Dees » do 27 mar 2014, 16:02

Dees schreef:Hier vind je foto's. Hier vind je ervaringsverhalen.
Raviola schreef:Ik heb 19 juli 2013 een LD Flap reconstructie gehad en ben er heel gelukkig mee.
In de eerste instantie zouden we gaan voor een Diep Flap maar door de vele operatie's aan mijn buik kon dat niet.
Wel alle onderzoeken gehad maar er waren domweg geen goede vaten te vinden en dan houd het op.
Heb vier dagen in het ziekenhuis gelegen en ben goed hersteld en het resultaat is geweldig!
Ben er heel blij mee, gewoon weer mooie lingerie kunnen dragen en ik kan niet wachten tot het zomer word.
Kon niet leven met dat beschadigde lichaam(heb het wel 5 jaar geprobeerd)
Ik ben in Nieuwegein geopereerd en heel tevreden over de plastische chirurg. Had al veel over hem gelezen en gehoord en ben blij met hem.
Denkt mee en geeft goede uitleg en is heel vriendelijk.
Dus ik zou zeggen ga er voor! Heb 29 november een borstlift gehad en nu staat alles weer op een rijtje :grin:
Naam van de chirurg is dr.Zonnevylle. Een aanrader en een man met ervaring.Nu nog een tepelreconstructie en dan is alles klaar.
Dus hier een hele tevreden lotgenoot.
Raviola schreef:Heb nu helemaal geen last meer! Ben alleen heel blij dat ik het heb laten doen.
Het is echt alleen de eerste zes weken dat het even lastig is.
Ik zou zeggen doen!En ik heb een siliconen prothese.
Dees schreef:Hier vind je praktische tips voorafgaand aan de operatie.
Hier vind je praktische tips voor na de operatie als je thuis bent.

Ik had zelf een andere operatie en heb een verstelbaar bed. Ik sliep met een rugleuning die half omhoog stond en beendeel dat ook omhoog stond. Zo'n voedingskussen kan soms ook prettig zijn.

Take care, veel succes !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Maart 2014”