Gewicht

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Hester

Gewicht

Bericht door Hester » za 08 mar 2014, 16:05

Hallo iedereen die ook door, waarschijnlijk tamoxifen aangekomen is.Wat is de beste manier om af te vallen?Wat voor soort dieet mag je wel en welke niet.
Ik eet heel normaal snoep haast niet en drink op een feestje weleens een wijntje.ben in goed een jaar tijd 9 kilo aangekomenen. Zo met de lente voor de deur,lees, weer nieuwe kleding, is het niet leuk in de paskamer. :x Wie weet er een oplossing?

Dees
Beheerder

Re: Gewicht

Bericht door Dees » za 08 mar 2014, 20:27

Hoi Hester, ja, ellende he dat gewicht. Heel herkenbaar. Ik kwam een kilo of 8 aan. Vanalles geprobeerd, bij een diëtist geweest, maar niets hielp. Uiteindelijk ben ik het dieet van dokter Frank gaan volgen. Het komt er op neer dat je koolhydraten uitbant, dus brood, pasta, rijst, aardappelen en in de eerste tijd ook fruit. Daarvoor in de plaats eiwitten en veel groenten. http://www.drfrank.nl/. Toen ik dat deed was de site www.eenkiloperweek.nl nog gratis, maar ik zag net dat dat niet meer zo is.

Ik eet 's morgens kwark, hüttenkäse met noten (wel met zoetstof), 's middags een maaltijdsalade (zonder brood, pasta) of soep of een gebakken ei met ham/kaas en groenten en 's avonds vlees/vis met groenten. Ik ben nooit meer helemaal gaan eten zoals ik vroeger at. Ik ging me ook veel prettiger voelen, niet zo'n opgeblazen gevoel en stoelgang werd beter.

Succes !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Jeanette

Bericht door Jeanette » zo 09 mar 2014, 11:03

Hoi Hester,

Hou op schei uit over dat aankomen, ik weet er alles van! Ik was al niet slank maar door de chemo's en de tamoxifen liep het helemaal de spuigaten uit. :o

Ik ben net als jij gaan zoeken naar een dieet wat bij mij past en ik kwam na wat googelen uit bij het dieet van Yvonne Lemmers, Grip op koolhydraten (Gok) Yvonne heeft zelf ook borstkanker gehad en vijf jaar tamoxifen voorgeschreven gekregen. Het dieet van haar lijkt een beetje op dr. Frank. Hier vind je mijn verhaal;

http://www.gripopkoolhydraten.nl/tamoxi ... ilo-kwijt/

Je mag elk dieet gaan volgen wat je wilt volgens mij. Het is vooral belangrijk dat je een dieet kiest wat bij jou past. Ik denk dat elk dieet werkt zolang je je goed houdt aan de dieet adviezen.

Ik heb me aangemeld bij een forum waar ik elke week mijn gewicht door moet geven. Dat motiveert enorm. Je vindt er veel lotgenoten die met hetzelfde probleem worstelen en zij slepen je door de moeilijke momenten heen. De weegclub is gratis en ik vind de sfeer daar erg prettig. http://www.weegclub.nl

Kom op Hester! Ga ervoor je zult zien wat een energie het je gaat geven!!! Enne ............. je hebt wel voor hetere vuren gestaan!! ;) Mocht je besluiten om je aan te melden bij de weegclub en je vindt het leuk als ik je ga volgen geef je me maar een pb'tje. Er schrijven er daar meer met borstkanker. Niet dat we het daar over de bk hebben hoor. Maar toch is het prettig omdat zij weten wat er allemaal meespeelt.

Paulien

Bericht door Paulien » ma 10 mar 2014, 09:59

Hallo allemaal,

Dat je last kunt hebben van gewichtsschommelingen heb ik ook ervaren.
In 2013 ben ik 6 kilo kwijtgeraakt. Dit is de andere kant maar zeker zo vervelend. Ik had letterlijk het gevoel niet sterk op m'n benen te staan. Als er veel wind was het gevoel hebben weggewaaid te worden. :?
Nu heb ik er weer een paar kilo bij maar de 60 haal ik nog niet. Het voelt wel weer veel prettiger.
Zo ben ik maar niet te veel met de cijfers bezig op de weegschaal het gaat om hoe je je voelt in je eigen lichaam.
Mijn tepelreconstructie is nog niet volledig achter de rug maar dit zonnige weer geeft me veel kracht. Ik ben een zomermens en ga lekker weer naar buiten wandelen en naar de sauna. Die kilo's komen wel.

Hester

Bericht door Hester » wo 26 mar 2014, 10:34

hallo Dees en Jeanette,

het heeft even geduurd voor ik reageerde,maar ik wilde eerst wat kilo's kwijt.
Ik ben nu 1kilo kwijt door toch nog beter op te letten wat ik eet, het gaat langzaam ,maar okee.
Eet ong 6 keer per dag kleine beetjes en probeer dat voorlopig aan te houden.
Voel me ook al minder opgeblazen dus dat werkt ook al positief.
Ik probeer het ook wel los te laten en te genieten van alles in mijn leven en dat lukt me goed :smile:

groetjes Hester

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » wo 26 mar 2014, 10:37

Hoi Hester, goed zo.

Ik kreeg zelf ook ooit die tip van 6 keer per dag eten, maar daar werd ik juist dikker van. Het enige dat werkte zonder honger was stoppen met brood, pasta, rijst, aardappelen. Na een afkickperiode heb ik nu nooit meer dat ik flauw ben van de honger zo stabiel zijn mijn suikerwaarden blijkbaar.

Het kost best moeite om het goede dieet te vinden. Take care !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Maart 2014”