Stoppen met tamoxifen bij dieplapoperatie?

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Sask

Stoppen met tamoxifen bij dieplapoperatie?

Bericht door Sask » do 16 jan 2014, 23:56

Over 2 weken krijg ik mijn dieplap operatie. Nu kwam ik op een site het verhaal tegen van iemand ook die operatie heeft ondergaan en die een paar weken moest stoppen met de tamoxifen in verband met trombose gevaar. Is dat de normale gang van zaken? In het preop gesprek met de apotheker van het ziekenhuis is dit helemaal niet ter sprake gebracht.

Dees
Beheerder

Re: Stoppen met tamoxifen bij dieplapoperatie?

Bericht door Dees » vr 17 jan 2014, 12:04

Hoi Sask, oeh, spannend....

In België moest ik stoppen met de aromataseremmer. Ik weet dat ze in Nederland daar minder op hameren. In beide bijsluiters van Tamoxifen en de aromataseremmers staat een klein, maar wel verhoogd risico op trombose. Nu neem je met tijdelijk stoppen geen noemenswaardig onverantwoord risico ten aanzien van de borstkanker.

Tja, wat is wijsheid? Ik zou het gewoon nog even navragen.

Succes met de operatie.

Heb je nog iets aan mijn inmiddels een beetje verouderde blog over de diepflap?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Sask

Re: Stoppen met tamoxifen bij dieplapoperatie?

Bericht door Sask » vr 17 jan 2014, 20:17

Ja, handige tips in je blog!!
Maar daar geef jij ook aan dat je op de dag van de operatie geen tamoxifen mocht slikken terwijl ze trgen mij hebben gezegd dat ik die ochtend thuis gewoon tamoxifen moet slikken....
Je krijgt in het ziekenhuis toch ook dagelijks spuit tegen trombose! Hoe lang kun je "veilig" stoppen met tamoxifen?
Maar verder: ik kan bijna niet wachten tot het zover is! :grin:

Gesloten

Terug naar “Januari 2014”