stoppen chemo vanwege darmproblemen

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

son

stoppen chemo vanwege darmproblemen

Bericht door son » ma 13 jan 2014, 23:05

Ik heb uitzaaiingen en inmiddels al 2 soorten chemo gehad. Eerste keer nog voor diagnose uitzaaiingen, m6x tac. Ik kon dat best goed aan, alleen mijn zwakke punt zijn mijn darmen. Het werd erger en erger en uiteindelijk had ik de kuur bijna niet afgemaakt. Na de tweede diagnose aan de taxol. Ook die ging best oke tot de darmellende weer begon. Gelukkig sloeg de taxol goed aan en mocht ik stoppen, anders was ik echt zelf gestopt. Nu al bijna jaar chemoloos, maar er komt een tijd dat het weer moet. Wat zijn mijn mogelijkheden? Zelfvdenk ik serieus aan bv een stoma. Zou dat wat helpen? Liever een stoma operatie nunik nog redelijk fit ben, dan straks niet verder kunnen met chemo alleen door die darmen. Dat zou ik zo erg vinden.

Dees
Beheerder

Re: stoppen chemo vanwege darmproblemen

Bericht door Dees » di 14 jan 2014, 10:45

Hoi Son,
Lastig hoor. Dat is een onmogelijk dilemma. Ik vind je oplossing zowel pijnlijk als creatief. Het lijkt me zeker de moeite van het bespreken waard. Het lijkt me dat je wel in goede conditie moet zijn om zo'n operatie te ondergaan, omdat er anders meer risico's dan voordelen aan zitten.....

Poeh.....

Sterkte....
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

son

Bericht door son » di 14 jan 2014, 13:05

Ik heb het een paar maanden geleden, toen het wat mij betreft wat minder actueel was, al wel eens bij mijn mdl arts aangekaart. Hij zei dat ik nooit een chirurg zou vinden die in een gezond (???!!!) lichaam gaat snijden....

son

Bericht door son » di 14 jan 2014, 13:06

Maar zou mijn creatieve oplossing ook werkelijk een oplossing zijn? Zou de pijn zich niet gaan verplaatsen?

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » di 14 jan 2014, 21:20

Ha Son, ik weet het gewoon niet..... Ik kan wel eens navragen.....
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 16 jan 2014, 23:00

Hoi Son, een colectomie (darm verwijderen) kán wel, maar het is wel een hele zware ingreep. Erover praten kan altijd.... Heftig hoor...
Groeten, Dees

Gesloten

Terug naar “Januari 2014”