4wk na operatie

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

shakena

4wk na operatie

Bericht door shakena » zo 15 sep 2013, 15:49

Hoi hoi
Ik heb 2 vraagjes
Ik heb 4wk geleden na een expander een reconstructie gekregen met een silicone prothese
Nu zie je de vorm van de expander nog steeds in m.n huid/borst zitten en het scheelt 3/4cm met m.n andere borst loop voor mijn gevoel dus ongelijk
Volgens pc moet de huid nog gaan uitzakken
En ik heb nog steeds een heel strak gevoel boven in m.n borst
Had al gezegd dat het leek dat m.n expander er nog in zit
Moet nu 2dec terug dan gaat hij kijken wat hij kan doen misschien bij spuiten of opnieuw geopereerd .
Herkent iemand dit??

Hoeveel wk na de reconstructie kan je weer een gewone bh aan.
En kan je dan weer een beugel bh aan of moet je 3maanden wachten

Hoop dat jullie mij antwoord kan geven
Alvast bedankt

Paulien

Re: 4wk na operatie

Bericht door Paulien » zo 15 sep 2013, 17:19

Hallo Sakena,

Ik ben nu bijna 2 weken na de reconstructie met implantaat. Dat de borsten er elke week anders uit zien, is een feit. Het heeft inderdaad tijd nodig om zich aan te passen. (Zie het als een buik die na de zwangerschap ook weer veranderd.)
Het strakke gevoel boven in je borst komt waarschijnlijk van de borstspier die je de eerste tijd rust moet gunnen.

Week 5: Geleidelijk aan kunt u alles weer normaal doen.
U hoeft vanaf deze week alleen overdag een sport-BH of stevig elastisch hemd te dragen.
Beweging en inspanning kunt u geleidelijk opvoeren tot het niveau dat u gewend was.

Een beugel BH hoef je volgens mij toch nooit meer aan...... Ze hangen toch niet..
Verwen jezelf met een mooi lingerie setje.

shakena

Bericht door shakena » zo 15 sep 2013, 19:10

okee dank je wel,

hoop wel dat m'n linker borst er beter uit komt te zien schaam er me nu toch wel een beetje durf niet in een strakker truitje te lopen.
en m,n rechter borst heb ik een vergroting gehad.
nee echt hangen doen ze niet maar tis wel een anatomische druppel. :grin:

wat die borst pier betreft die voel ik ook als je een stukje loopt
zal er wel bij horen denk ik
moet geduld hebben

dank je wel voor je reactie

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » zo 15 sep 2013, 20:03

Hoi Shakena, ik heb geen reconstructie met expander gehad, dus kan daar niet zoveel over zeggen. Ik weet wel dat alles nog een beetje uitzakt. Als je niet tevreden bent kun je altijd kiezen voor nog een operatie totdat het wel gewoon goed is.

Ik kan zelf met mijn diepflap- en sgapflapborsten niet alle BHs aan, maar beugel bhs met voorgevormde staan geweldig.

Geduld...... (en oeh, dat is moeilijk....)

Take care !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Hanne1961

Bericht door Hanne1961 » zo 15 sep 2013, 21:23

Hallo Shakena,

ik heb ook een reconstructie gehad met een silicone prothese.
Het strakke gevoel blijft zeker nog een jaar. Nu na bijna 2 jaar voel ik geen verschil meer.
Ik heb 6 weken dag en nacht een sport BH gedragen. Daarna mocht ik weer alles aan.
Ik draag nu een voorgevormde beugel bh, zoals ik voorheen deed. Het verschil is dan niet te zien.
Ook aan mn decolleté is geen verschil te zien.
De borst verandert nog van vorm, een druppelvorm en wordt alleen maar mooier naarmate alles geneest.
Dit is mijn ervaring er mee.
Heb nog geduld. Als alles genezen is zal het nog een hele tijd duren voor het voelt als van jou.

Succes ermee!!
Hanne 1961

Paulien

Bericht door Paulien » ma 16 sep 2013, 07:20

Hallo Shakena,

misschien kun je de borsten nog dagelijks masseren.
Met de expanders heb ik dit ook dagelijks gedaan en de huid is daar heel soepel van geworden. Tevens is het een goede manier om je borsten 'eigen' te maken.
Ik gebruik Biodermal P-CL-E crème.
Als mijn hechtingen er donderdag uit gaan en de wond is mooi dicht begin ik er zeker weer mee. Ik heb het ook aan een kennis geadviseerd die deze tip niet via haar ziekenhuis had meegekregen en na twee weken mailde ze mij dat haar borsten al veel soepeler aanvoelen.

Als een extra afspraak jou misschien iets meer rust geeft, zou ik dat overwegen.

Lies

Bericht door Lies » ma 16 sep 2013, 21:43

Hallo Shakena,
Ik heb een directe reconstructie met silliconen protheses gehad, nu 6 maanden geleden en heb dat strakke/gespannen gevoel ook nog altijd. Moet het van de plastisch chirurg een jaar geven, dat las ik hier ook al eerder. Geduld hebben, ook niet mijn sterkste punt..
Ik meen me te herinneren dat ik 3 maanden geen beugel bh aan mocht, maar weet ik niet helemaal meer zeker. Ik draag nu helemaal geen bh's meer, omdat het bij mij niet lekker zit. Die eerste periode (tot een week of 6) heb ik dag en nacht mijn speciale bh gedragen, gaf me een veilig gevoel!
Sterkte met je herstel!
Groet, Lies

Hanne1961

Bericht door Hanne1961 » di 17 sep 2013, 06:57

HalloShakena,

De sport of speciale bh is ervoor om te voorkomen dat de prothese verschuift of draait en het allemaal rustig kan genezen.
Dat geldt ook voor de bewegingsbeperking van je armen.
Verder heb ik mijn borst zodra de wond gesloten was in gewreven met nertsolie.
Mijn litteken is mooi soepel en zie je bijna niet meer. Zelfs het litteken van een kleine correctie vorig jaar december.
Over de beugels is mij niets bekend. Ik vindt het prettiger zitten en mooier uitzien. Mijn andere borst is niet gelift.
Nu zie je het verschil niet en als je het kunt verdragen, waarom niet?
Veel succes,

Hanne1961

shakena

Bericht door shakena » ma 23 sep 2013, 12:17

Sorrie voor de late reactie ben 2 wk al niet lekker stootkuur prednison gekregen
Flink benauwd pf
Allemaal bedankt voor re reacties
Zaterdag om een prothese bh geweest met extra vulling ziet het er beter uit
Wel weet even wennen om zo.n strak ding aan te hebben
Ben wel benieuwd of de pc in dec nog iets corrigeert
Vandaag weer een paar uurtjes gewerkt ben gewoon stuk pff
Ben nig lang waar ik wezen wil

Gesloten

Terug naar “September 2013”