Temperatuurverschil borsten

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Shimaa

Temperatuurverschil borsten

Bericht door Shimaa » ma 24 jun 2013, 23:29

Het valt mij ineens op dat mijn 2 jaar geleden borstsparend (dus bestraalde) rechterborst veel warmer aanvoelt dan de "ongeschonden" linkerborst. In april jl is een mammografie gemaakt waarop kalkspatjes te zien waren, die ikzelf wijt aan de lipofillingen in oktober 2012 en maart 2013; ik heb nader onderzoek (mri en stereotactische biopsie werden "aangeboden"=bijna door mijn strot geduwd) geweigerd (deal: mri in oktober). Misschien is het al 2 jaar zo en valt het me nu pas op, maar is het een bekend verschijnsel dat een (bestraalde) borst warmer aanvoelt, ook jaren na behandeling, of moet ik contact opnemenmet het ziekenhuis?
Ik voel ook telkens pijnlijke steken in betreffende borst, maar ga ervan uit dat dit tussen de oren zit: had ik niets geweten van de kalkspatjes, had ik ws niets gevoeld.
Oh, waar is de tijd gebleven dat ik mijn lichaam nog gewoon blindelings vertrouwde?

Kittekat

Re: Temperatuurverschil borsten

Bericht door Kittekat » di 25 jun 2013, 06:13

Hallo Shimaa, dat heb ik ook, mijn bestraalde borst voelt warmer. Ik heb er ooit met de I pad thermofoto's van gemaakt en de plek waar ik ook de boost heb gehad lichtte op. Tijdens de controle zei mijn chirurg, over mijn vragen over de restverschijnselen, dat warmer aanvoelen kan, dat een IPad foto leuk is, maar niets zegt en dat ze over hoe lang je last kunt hebben van restverschijnselen eigenlijk nog niet zoveel weten. Proberen je nieuwe lijf te leren kennen en er ook van houden was haar advies enne dat is niet altijd even eenvoudig. Sterkte!
kittekat.

Gesloten

Terug naar “Juni 2013”